Team Racking

En blogg som ska ge inblick i Team Racking. Vi tävlar i sportkörning med ponnyn Landlyst's Monette ett guldbelönat New Forest sto. Sponsrade av: Selar.se, tränar och tävlar med ideal selar! JABA, stallinredning och allt annat till ditt stall!

Vilken debut!!

Publicerad 2015-05-18 09:10:33 i Allmänt

Hemma och tillbaka på jobbet efter en helg på Flyinge! 
Debuten gick helt klart över förväntan och körde mitt livs roligaste maraton!! Men en sak i taget vi börjar med torsdagen då jag körde pay and drive. Bra att få köra igenom programmet på rätt bana innan det är dags för det riktiga. Gick egentligen helt okej med lite missar. 
Eftermiddagen tillbringades i maratonhindena och både Daniel och jag fick väldigt bra känsla i nästan alla hinder redan då. Kändes som man kunde dem direkt. 
Fredagen bjöd på strålande solsken vilket man uppskattar när man har putsat upp allt så det blänker! 
Hade starttid 16.14 så vi tog ett varv i hindrena på förmiddagen. Tittade igenom sträckan och tog hindrena i rätt ordning. Inga konstigheter utan nu var vi laddade inför lördagen!
Dressyren då, jo hade mycket bättre känsla och det flöt på. Tyvärr även här några missar men kände ändå att vi är på god väg och var ändå inte så mycket efter landslagstruppen som tog hem de tre första placeringarna. Slutade alltså på en fjärdeplats!! 

Maratondagen!! Starttid 11.51, var spänd/nervös/illamående fram tills jag fick börja göra iordning Monette. Var tvungen att göra något hela tiden så höll jag nerverna i ordning och kunde ladda. Daniel laddar genom ryggläge i bussen, inte nervös alls! 

Och vilken maraton det blev!!! Inte viste jag att man kunde ha så roligt!! Monette var med på noterna hela vägen och vi dundrade in på en TREDJE plats!!  
Måste bara få henne och hejda sig lite på sträckorna, lite väl nära mintiden om jag själv får bestämma! 😄 Daniel sa ändå till mig men lyssnade nog inte tillräckligt noga när han försökte hejda oss! Monette är ju absolut ingen häst man måste driva på utan hon driver som bara den hela tiden själv!

Vi var snabbast i hinder 3, mitt favorit hinder, cementrören, numera kallas det sagoslottet! Fantastiskt hinder där det bara är att gasa!!

Dag 3, sista dagen, precision inte en bolls skillnad upp till tredjeplatsen totalt. .. Som var målet. 
Målet höll hela vägen, hade ner en boll med lite tidsfel, men så hade jag marginalen på min sida!
Andraplats i precision oh tredjeplats totalt!!
Fantastisk bra helg som bara gör en ännu mera sporrad!!


Något som värmer ännu mera är att jag aldrig fått så mycket beröm från så många olika på samma helg!! Riktigt roligt att få höra att de tycker jag kör så himla prydligt och mjukt från människor man ser upp till!!❤️

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela