Team Racking

En blogg som ska ge inblick i Team Racking. Vi tävlar i sportkörning med ponnyn Landlyst's Monette ett guldbelönat New Forest sto. Sponsrade av: Selar.se, tränar och tävlar med ideal selar! JABA, stallinredning och allt annat till ditt stall!

Tiden går väldigt fort!!

Publicerad 2015-03-11 20:19:36 i Allmänt

Ja då har det gått 10 dagar igen! 
Der har varit väldigt händelserika dag vill jag lova! 
För 7 dagar sedan så bar det av mot Västerås för att hämta den nyaste medlemmen i teamet!


Och här är han! Ny bil då våran gamla "Lunsen" inte gick igenom och den här dök upp! I och med detta inköp så får vi lite extra lastplats ca 70 cm😊 

Ponnyn då?! Jo hon hade tyvärr en liten varning på kolik i onsdags göra veckan 😔 veterinären och min kollega Linda fick komma ut och ge henne kramplösande och då släppte det direkt. Tur att det släppte men hon var trött resten av dagen och hela torsdagen också. Hon fick efter det en lugn helg med promenader och tömkörning. Efter helgen så drog vi igång med lite "ordentligt" jobb. Sedan dess har hon varit helt fantastisk! Har hittat en bra gräsyta som jag kan köra på böjtspår och annat. 
Jobbar med våran läxa från Marie, kör på ett raktspår medans jag ställer henne i nacken. Faller hon i ställningen flytta/stöttar jag henne med yttertöm mot ytter. Nyttigt och man får bra kontakt med yttertömmen. Väldigt lösgörande och ger en ärlig rakriktning!


Bilden är tagen idag i de sista solstrålarna när vi skrittar hem från dressyrpasset! 

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela