Team Racking

En blogg som ska ge inblick i Team Racking. Vi tävlar i sportkörning med ponnyn Landlyst's Monette ett guldbelönat New Forest sto. Sponsrade av: Selar.se, tränar och tävlar med ideal selar! JABA, stallinredning och allt annat till ditt stall!

FYS-träning

Publicerad 2015-04-10 21:38:06 i Allmänt

En känd ryttare i Sverige anser att eftersom man kräver att hästen ska vara elitidrottare ska även du som ryttare, eller som i mitt fall kusk, även ska vara vältränad.

Tyvärr tycker jag att det förekommer väldigt många otränade i våran sport. Beror nog på att vi inte "behöver" ha så bra kondition då vi sitter still på vår kuskbock!

Men har ni tänkt på att genom konditionsträning förbättrar du syreupptagningen vilket påverkar din koncentrations förmåga?!

Jag har väldig tur då vi på mitt jobb har lagt stor fokus på ryttar FYS. Att våra elever förstår redan nu hur viktigt detta är. Genom detta får jag träna på arbetstider tillsammans med mina elever. Att se elever bli bättre och se deras glädje när de klarar att springa i sin takt den slingan vi valt är en riktig sporre!  
Tror att just detta med ryttar(kusk) FYS kommer växa sig starkare!

I just denna anda var jag ute på en löparrunda på eftermiddagen! Var fantastik väder ute och synd att slösa bort det på stillasittande!
Monette fick sig en ridtur i skogen på förmiddagen tillsammans med stallkamraten Stella med sin ryttare Alice!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela